Inzerce

Obrat e-shopu

Jak zvýšit obrat e-shopu?

Obrat e-shopu je jedním z nejčastějších ekonomických ukazatelů, které provozovatelé internetových obchodů sledují. Ačkoliv sám o sobě nemusí být vypovídající a může být ovlivněn mnoha vědomými i nevědomými rozhodnutími podnikatele, můžeme se zamyslet nad jeho zvýšením. V tomto článku se tedy dozvíte, jak zvýšit obrat e-shopu.

Na začátku se ale ujistěte, zda je pro vás obrat e-shopu skutečně tím nejdůležitějším ukazatelem a zda ve své firmě sledujete i jiná čísla. V případě e-shopů to může být například průměrná výše objednávky a zisk, který na ní generujete. Můžete také podrobně sledovat náklady, které za získání nového zákazníky platíte, kolik vás stojí logistika a mnoho dalšího. A samozřejmě to může být samotný zisk a růst firmy.

Proto vám doporučujeme vzdělávat se v oblasti finančního řízení firmy. Zajímavou inspirací pro vás může být třeba návod, jak funguje transakční ekonomika e-shopu.

Inzerce

Nabídněte zákazníkům služby navíc

Příležitostí, jak zvýšit obrat e-shopu, může být třeba nabídka služeb, ze kterých si vaši zákazníci mohou při nákupu vybrat. Mezi oblíbené služby patří například tyto:

  • Prodloužení záruky.
  • Delší lhůta na vrácení zboží.
  • Pojištění zboží.
  • Dárkové balení.
  • Nákup na splátky.
  • Výměna zboží.
  • Instalace a servis zboží.
  • Zvýhodnění při nákupu.

A mnoho dalšího. Poslechněte si, jak nad službami pro zákazníky přemýšlet a co všechno jim můžete nabídnout:

Zlepšete zákaznický servis

Zákaznický servis je místem, na kterém můžete neustále vymýšlet nové inovace a způsoby zlepšení. Najdete v něm také spoustu příležitostí pro další růst.

Přemýšlejte zejména nad tím, jak zlepšit vaše webové stránky, aby se zákazníkům nakupovalo lépe a pohodlněji. Hledejte způsoby, jak jim nabídnout další zboží a zvýšit průměrnou hodnotu objednávky. Vylepšit můžete třeba doporučování zboží na vašem webu, případně vyhledávání, prezentaci produktů a mnoho dalšího.

Řada e-shopů neumožňuje příliš pohodlný nákup přes mobil. Ujistěte se proto, že i na něm mohou vaši zákazníci nakupovat pohodlně a že jim i tam dokážete prodat něco navíc.

V rámci servisu přemýšlejte i nad vaší zákaznickou podporou. Ta může volat zákazníkům a nabízet jim příslušenství k zakoupenému zboží, případně dražší verze produktů. Může pro vás také získávat data a zpětnou vazbu, díky čemuž budete moci vylepšit marketing a nabídku e-shopu.

Inzerce

Hledejte nové zdroje růstu

Zdrojů růstu e-shopu může být mnoho. Z naší zkušenosti je firmy vidí zejména v těchto oblastech:

  1. Rozšíření sortimentu – nabídněte zákazníkům nové zboží, které souvisí s tím původním a osloví vaše stávající i nové zákazníky.
  2. Expanze do zahraničí – zjistěte, jaký zahraniční trh nabízí prostor, který můžete naplnit.
  3. Vlastní produkty a značky – vytvořte něco vlastního, na čem budete mít mnohem vyšší marže.
  4. Vendor marketing – nabídněte dodavatelům a dalším firmám třeba reklamu na vašem webu, v e-mail marketingu či cokoliv dalšího, co jim pomůže oslovit více zákazníků.

Poslechněte si, jak nad růstem e-shopu přemýšlí další podnikatelé:

michal-koubek-10-web

Michal Koubek: Služby pro zákazníky e-shopů jako nový zdroj příjmu firmy

vit-endler-web

Financování e-shopu: Crowdfunding jako nedoceněná možnost | Vít Endler (finGOOD.cz)

david-brenner-web

SEO e-shopu jako hlavní zdroj objednávek? | David Brenner (Klenota.cz)

jan-lastuvka-web

Financování e-shopu, získání investora a vznik služby Lemonero | Jan Laštůvka

libor-chrastecky-web

Libor Chrástecký: Budování firmy DeWALT Morava, tvorba e-shopu, služby pro zákazníky, expanze na Slovensko

petra-roulland-web

Vlastní značky produktů: Jak je vytvořit? | Petra Roulland (Rohlík.cz)

TOP obsah

janka-chudlikova-web

Janka Chudlíková: Byznys lektorky na volné noze, tvorba on-line produktů, dva neúspěšné starty podnikání

karolina-topolova-web

Karolína Topolová (AAA Auto): Budování kariéry manažerky, byznys s ojetými vozy, budoucnost firmy

jan-kvasnicka-web

Jan Kvasnička: Podnikání na volné noze, budování osobní značky, trh freelancerů

daniel-kafka-web

Daniel Kafka (Fragile): 10 let budování agentury, vytváření firemní kultury, hledání odborníků na trhu práce