Inzerce

Máte je pod kontrolou? 7 oblastí, které e-shopům zvyšují cenu balení a neví o nich

Když přijde na nákup obalových materiálů, rozhodují se e-shopaři a podnikatelé hlavně podle ceny. Máte to taky tak, nebo uvažujete nad logistikou komplexně?

Inzerce

Zdroj obrázku: Top-obaly.cz

Pokud je pravda, co tvrdí poradenská firma Macfarlane Packaging, že 90 % nákladů na balení je skrytých, hledat ty nejlevnější obaly z nejlevnějších není zárukou, že skutečně ušetříte.

Proč? Náklady na balení totiž netvoří jen cena za obalový materiál. Ve skutečnosti je zvyšuje minimálně 7 dalších oblastí:

Poškozené zboží kvůli nekvalitnímu obalu

Když se vám vrátí poškozený balík, není to dobrá zpráva – jednak jste zaplatili za jeho dopravu, a také jste možná právě přišli o důvěru zákazníka.

Za některými poškozenými balíky přitom nemusí stát doručovací firma, ale nekvalitní obalové materiály. Přesvědčte se sami:

  • Levné lepicí pásky s méně kvalitním akrylovým lepidlem mohou při nízkých teplotách ztrácet lepivost. Rozlepené krabice pak ve většině případů znamenají i zničené zboží.
  • Nekvalitní bublinkové fólie se zase mohou při přepravě vyfouknout a přijít o většinu ochranných vlastností.
  • A krabice z nekvalitní lepenky se zase při větší zátěži snáz protrhnou, takže se zboží často nevratně poškodí.

Proto se často vyplatí investovat o pár korun více do kvalitnějších obalů, se kterými bude možné zboží přepravit bezpečně a předejít tak nákladům skrytým v poškozeném zboží a vratcích.

Jak na to? Zkuste si nejdříve koupit vzorky dražších obalových materiálů a porovnat je s těmi levnými. Možná budete překvapeni.

Zdroj obrázku: Top-obaly.cz

Čas, který trvá zabalení

Máte spočítáno, kolik času trvá zabalení zboží? Správně byste do nákladů měli započítat i práci skladníků, kteří musí zásilku připravit, obal složit, zabalit…

Skvělým příkladem, na kterém to ukážeme, jsou krabice s automatickým dnem. Jsou sice dražší, ale když vám jejich složení a zalepení zabere jen polovinu času co běžné lepenkové krabice, může se vyplatit. Pokud byste posílali 100 zásilek denně, které balíte průměrně 2 minuty, naráz byste ušetřili 1,5 hodiny denně.

Uvažovat nad obalovými materiály se tedy vyplatí i tímto způsobem.

Co dalšího byste měli do nákladů na obaly započítat?

Náklady se skrývají i v pronajatém prostoru nebo poplatcích EKO-KOMu. Pokračujte ve čtení druhým dílem článku na blogu Top-obaly.cz a zjistěte, jestli vám náklady někde skrytě nerostou.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

petr-majtan-web

Návod: Jak automaticky stahovat skladové dostupnosti od vašich dodavatelů?

juraj-harkabuzik-web

Zákaznický servis v českých e-shopech: Průzkum mezi 445 firmami | Juraj Harkabuzík (Customer Hero)

jan-lastuvka-web

Financování e-shopu, získání investora a vznik služby Lemonero | Jan Laštůvka

Právě vyšlo

Pro předplatitele
martina-jiraskova-web

Nejstarší kamenná prodejna v Česku | Martina Jirásková (Moser)

ales-skoupy-web

Nábor zaměstnanců do firmy bez HR oddělení | Aleš Skoupý (In creative)

tomas-malovec-web

Rozjezd nové firmy a vydělávání peněz od začátku | Tomáš Malovec (Born Digital)

Nejoblíbenější

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

Komentáře

TOP obsah

juraj-sutoris-web

Juraj Sutoris: Krach v podnikání, pád na dno, drogová závislost

michal-koubek-10-web

Michal Koubek: Služby pro zákazníky e-shopů jako nový zdroj příjmu firmy

jiri-hlavenka-web

Jiří Hlavenka: Začátky podnikání na českém internetu, (ne)úspěch inovací, nápady na podnikání

ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc (Reflex Capital): Odvrácená strana spolupráce startupů a investorů