Inzerce

Kupujete web? Na co byste si měli dát pozor a co napsat do smlouvy?

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty MP3

Koupě webu zajímá asi nejednoho podnikatele na internetu. Může jít o zaběhnutý projekt, který “exituje” jeho zakladatel, nebo naopak nutnost pro nové podnikání. Jak ke smlouvě o koupi webu přistoupit?

Inzerce

Samozřejmostí je, že se převádí doménové jméno. To je však jen maličkost a základ celého převodu. Většinou se převádí i nehmotný majetek (brand, ochranná známka, databáze apod.). Transakce se však může dotknout i zaměstnanců a dalšího vybavení. To vše má své implikace.

Z právního hlediska je tedy vhodná např. smlouva o koupi závodu či jeho části. Obchodní závod je podle zákona organizovaný soubor jmění, který podnikatel vytvořil a který z jeho vůle slouží k provozování jeho činnosti. Má se za to, že závod automaticky tvoří vše, co zpravidla slouží k jeho provozu.Výhodou tedy je, že touto smlouvou se převede vše, co s webem nutně souvisí (včetně zaměstnaců).

V praxi je i tak lepší věci přesněji určit a jasné podmínky sjendat a vždy podepsat písemnou smlouvu. To se týká i konkrétních záruk za to, že je web tím, čím se zdá být a převádí se vše potřebné. Web bez ochranné známky může být problém. To je také nejčastější chybou, tedy kupování webu jako zajíce v pytli nebo bez důležitých součástí.

U velkých transakcí proto doporučujeme postupnou platbu a třeba i ručení mateřské společnosti za konkrétní záruky ve smlouvě.

Ondřej Preuss
advokát a zakladatel služby DostupnýAdvokát.cz

Další videa s právními tipy zdarma:

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 27 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

ondrej-preuss-web

Co dělat, pokud vás zaměstnavatel propustil neoprávněně?

ondrej-preuss-web

Jak propustit zaměstnance, s jehož výsledky nejste spokojeni?

ondrej-preuss-web

Jakou smlouvu uzavřít s copywriterem?

Právě vyšlo

Pro předplatitele
martina-jiraskova-web

Nejstarší kamenná prodejna v Česku | Martina Jirásková (Moser)

ales-skoupy-web

Nábor zaměstnanců do firmy bez HR oddělení | Aleš Skoupý (In creative)

tomas-malovec-web

Rozjezd nové firmy a vydělávání peněz od začátku | Tomáš Malovec (Born Digital)

Nejoblíbenější

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

Komentáře

Jan Novák

Před 4 roky

Dobrý den, měl bych dotaz ohledně prodeje webové stránky. Na internetových tržištích jsou nabízeny webové stránky pouze na fakturu, kdy po uhrazení je převedeno doménové jméno a obsah. Je to možné tímto způsobem provést? Zajímá mě situace, kdy jde o menší webové stránky (informační web, magazín s pár články atp.) a cena je v řádu tisíců korun. Lze to řešit kombinací faktury a nějaké doprovodné e-mailové komunikace? Protože vypracování smlouvy u prodeje za 1 000-5 000 Kč by vše komplikovalo a především by bylo nesmyslně nákladné.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

josef-matejka-web

Josef Matějka (CZC.cz): Smysl života po prodeji firmy, zvládání stresu v podnikání, investice do technologií

zuzana-petrofova-web

Zuzana Ceralová Petrofová: Krizové řízení firmy, navazování na rodinnou historii, dlouhodobý úspěch v podnikání

martin-rozhon-1-web

Transakční ekonomika e-shopu: Jak na ni podle Martina Rozhoně?

daniel-kafka-web

Daniel Kafka (Fragile): 10 let budování agentury, vytváření firemní kultury, hledání odborníků na trhu práce