Inzerce

Kdy se při podnikání vyplatí pronájem auta?

Začátky podnikání obvykle souvisí s časově náročnou administrativou, zařizováním kanceláře a v neposlední řadě také s pořízením firemního auta. Na otázku, zda je výhodnější pořízení vlastního vozidla, nebo pronájem, sice nelze jednoznačně odpovědět, ale přesto se najde dostatek důvodů, proč byste krátkodobé či dlouhodobé zapůjčení zvážit. Výčet těch nejpodstatnějších najdete přečíst v tomto článku.

Inzerce

Když nemáte peníze nazbyt…

Pořízení vlastního vozu něco stojí a nemáte-li k dispozici dostatek finančních prostředků (a nechcete se zbytečně zadlužovat), bude pro vás pronájem bezpečnější. Alternativou k novému a dražšímu automobilu je cenově dostupná ojetina. Jenomže ta vám může vypovědět službu ve chvíli, kdy to potřebujete ze všeho nejméně. Starší vůz by navíc vyžadoval průběžné investice do oprav a výměny náhradních dílů, což by vás stálo další finanční prostředky, spoustu času a nervů.

Když chcete reprezentovat…

Je logické, že chcete zapůsobit na klienty a obchodní partnery. I vy přece raději jednáte s úspěšnými lidmi a reprezentativní automobil subjektivně patří k indikátorům úspěchu. Pokud se na setkání s významnými lidmi dopravíte MHD, pravděpodobně nezanecháte tak dobrý dojem, než když vás uvidí parkovat stylový vůz. Nikdo netvrdí, že musíte dorazit v autě za několik milionů, ale mít po ruce zánovní manažerskou limuzínu rozhodně není od věci.

Když příliš často nejezdíte…

Půjčení auta přijde vhod každému, kdo jezdí jen občas. Trávíte-li většinu času v kanceláři, kterou opouštíte jen zřídkakdy, bude pro vás jednodušší, když si vozidlo čas od času vypůjčíte. Solidní autopůjčovny disponují kvalitním vozovým parkem, na který je spolehnutí. Automobily jsou v perfektním technickém stavu a obavy tak nejsou na místě.

Když jezdíte až příliš často…

Půjčovny automobilů vychází vstříc podnikatelům, kteří automobil potřebují každý den. Dlouhodobý pronájem auta je ideální pro každého, kdo chce pouze jezdit a neřešit údržbu a servis. Autopůjčovna se stará o pojištění, opravy, pravidelné prohlídky dle pokynů výrobce, přezutí na zimní/letní pneu a povinné kontroly (STK a EMISE).

Na co si dát pozor při přebírání automobilu?

Ať už se nakonec přikloníte k občasnému zapůjčení nebo dlouhodobému pronájmu, důkladně si přečtěte smlouvu a ohlídejte si sankce (např. za pozdní vrácení, nedotankování pohonných hmot, znečištění apod.). Zároveň si dejte pozor na výši spoluúčasti při dopravní nehodě nebo krádeži. Ve smlouvě by mělo být uvedeno, zda se na vás vztahuje spoluúčast, i když nehodu nezaviníte vy. A nezapomeňte ani na vizuální prohlídku interiéru a exteriéru vozidla – trvejte na tom, aby předávací protokol obsahoval podrobnosti o stavu vozidla.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

ales-skoupy-web

Nábor zaměstnanců do firmy bez HR oddělení | Aleš Skoupý (In creative)

marek-dvorak-web

Jak se dělá úspěšná videoreklama? | Marek Dvořák (Markusfilm)

martina-cilkova-web

Nevyužité e-mailové adresy a rozjezd e-mail marketingu | Martina Cílková (Národní divadlo)

Právě vyšlo

Pro předplatitele
martina-jiraskova-web

Nejstarší kamenná prodejna v Česku | Martina Jirásková (Moser)

tomas-malovec-web

Rozjezd nové firmy a vydělávání peněz od začátku | Tomáš Malovec (Born Digital)

david-brenner-web

SEO e-shopu jako hlavní zdroj objednávek? | David Brenner (Klenota.cz)

Nejoblíbenější

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

Komentáře

TOP obsah

radkin-honzak-web

Radkin Honzák: Vysoké pracovní nasazení, skutečné vyhoření, vnitřní napětí

zuzana-petrofova-web

Zuzana Ceralová Petrofová: Krizové řízení firmy, navazování na rodinnou historii, dlouhodobý úspěch v podnikání

miroslav-udan-web

Miroslav Uďan: Budování Shoptetu, z korporátu do firmy, přístup k podnikání

pavel-baudis-web

Pavel Baudiš (Avast): Jak se buduje firma se 400 milióny uživateli po celém světě?