Inzerce

Jirka Chomát: Jak dělají české e-shopy marketing?

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty MP3

Seth Godin říká, že marketing je o šíření myšlenek. Přijde mi ale, že většina českých e-shopů žádné myšlenky nešíří. Soutěží mezi sebou cenou a snaží se urvat jakéhokoliv zákazníka prostřednictvím cenových srovnávačů a PPC reklamy. Jenomže tím si pod sebou řežou větev.

Když se bavím s diváky mých rozhovorů, často se setkávám s jedním tématem. Týká se marketingu e-shopů. Většina z nich je totiž velmi závislá na pár zdrojích – nejčastěji na cenových srovnávačích a PPC reklamě. Kdosi mi v minulosti řekl, že vytvořit si web a napojit ho na srovnávač není podnikání, přesto takto „podniká“ spousta lidí.

Chtěl jsem vědět, proč tomu tak je a proč tak málo e-shopů chce udělat díru do světa. I mě napadlo, že to bude o penězích, ale ne vždy to tak musí být. Mnohdy i malé odlišení se od ostatních může přinést zajímavé výsledky, jenom se e-shopy nesmí zaměřovat jen na ty srovnávače a PPC reklamu, ale otevřít se i dalším nápadům.

Jirka Chomát má s marketingem mnohaleté zkušenosti. Pracovat v Mall.cz a Seznam.cz a dnes je na volné noze, na které pracuje třeba pro Le Premier, FootShop.cz a Zážitky.cz a řadu dalších e-shopů. Na moje otázky jsem se ho zeptal ve snaze dát e-shopům inspiraci, jak nad svým marketingem přemýšlet ještě trochu jinak.

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • I ty úplně základní otázky. Co je vlastně cíl marketingu a jak ho české e-shopy dělají?
  • Jak se dělal marketing v době, kdy nebyly sociální sítě a cenové srovnávače?
  • Jaký je rozdíl mezi prodejem a marketingem (schválně, jestli to více)?
  • Proč jsou e-shopy závislé na pár marketingových kanálech?
  • Jak udělat díru do světa a přemýšlet nad svým marketingem jinak?
  • Mají čeští marketéři odvahu a proč některé firmy stagnují?
  • Od koho se v Česku v rámci marketingu inspirovat a kolik to stojí?

Jirka Chomát:

O marketingu tu toho najdete více:

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 27 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

lukas-adamek-web

Affilliate marketing v e-shopu Trenýrkárna.cz | Lukáš Adámek

dominik-rihak-web

Dominik Řihák (Top-Obaly.cz): Využití obalových materiálů e-shopu, logistika, zefektivnění skladu, B2B marketing

jan-tichy-web

VIDEO: Jan Tichý: Co a jak by měly e-shopy měřit a vyhodnocovat?

Právě vyšlo

Pro předplatitele
martina-jiraskova-web

Nejstarší kamenná prodejna v Česku | Martina Jirásková (Moser)

ales-skoupy-web

Nábor zaměstnanců do firmy bez HR oddělení | Aleš Skoupý (In creative)

tomas-malovec-web

Rozjezd nové firmy a vydělávání peněz od začátku | Tomáš Malovec (Born Digital)

Nejoblíbenější

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

jan-rezac-web

Jan Řezáč: Založení agentury, finanční řízení firmy, růst v podnikání

jitka-dvorakova-web

Jitka Dvořáková: Finanční řízení CZC.cz, zdroje růstu do budoucna, manažerské myšlení

ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc (Reflex Capital): Odvrácená strana spolupráce startupů a investorů

marian-jelinek-web

Marian Jelínek: Úspěšný člověk je pro mě ten, kdo extrémně miluje, co dělá, a chce za to extrémně hodně