Inzerce

Jak špehovat AB testování konkurence v Optimizely?

Konkurence Optimizely
Zdroj fotky: Fotolia.com | Autor: lassedesignen

Stále více firem začíná využívat AB testování. Začínáme být řízení daty a chceme své marketingové snažení ověřovat. Zároveň jsme lidi, všichni jsme zvědaví. Co asi zrovna konkurence testuje? Pravděpodobně vás někdy taková otázka napadla. V článku vám ukážu několik tipů, jak si můžete zahrát na agenta 007 a špehovat AB testování konkurence.

Odhalení AB testů je poměrně snadné. To by vás nemělo motivovat ke kopírování. Každý web je jiný, co funguje u konkurence, vůbec nemusí fungovat u vás. Taky se může stát, že konkurent vůbec neví, co dělá. Kopírovali byste tak zbytečné testy, které třeba vůbec nejsou založeny na smysluplné hypotéze.

Odhalení AB testu pomocí selského rozumu

K odhalování AB testování nemusíte požívat žádné sofistikované nástroje či vychytávky. Některé firmy testují pomocí odkazování na odlišné URL adresy. Ve většině případů je také pro vás krásně očíslují. Stačí se tedy podívat do horního řádku prohlížeče na URL adresu a přepsat číslo. Voilà, načte se vám další verze landing page.

Pure-landing-page

Odhalení AB testu pomocí rozšíření Chromu

Nejjednodušší metodou je stáhnout rozšíření Chromu od Conversion.com. Plugin se vám rozsvítí (modré kolečko v pravém horním rohu prohlížeče) vždy, pokud na konkrétní stránce probíhá AB testování v Optimizely. Po kliknutí na kolečko se rozbalí rozhraní rozšíření.

Máte tak všechny testované varianty i názvy testů naservírované na stříbrném podnose. Mezi variantami můžete jednoduše přepínat a zkoumat, co konkurence chystá. V případě, že testujete v Optimizely vy, můžete alespoň názvy testů schovat při nastavovaní AB testu.

conversionxl-landing-page

Odhalení AB testu pomocí skriptu

Jestliže neznáte konkrétní stránku, na které konkurent testuje, můžete otevřít celou knihovnu Optimizely. Spustíte v prohlížeči javascriptovou konzoli a umístíte do kódu krátký skript.

  • javascript:window.jQuery && jQuery.getScript(„//dl.dropboxusercontent.com/s/ci08683w66ud4s0/optimizelyspytool.js“)

Zde máte ještě více možností k průzkumu. Může se stát, že konkurent nechává předchozí testy stále načtené v knihovně. To je bingo, protože vidíte historii testování. Podle toho, co na webu zůstalo, také víte, které varianty měli větší konverzní poměr.

vivantis-ab-testovani

Hodně štěstí ve špionáži :)

Teď víte, jak nahlédnou do kuchyně konkurence. Ale pamatujte, že špehování AB testování je spíše pro pobavení a odhadnutí budoucího vývoje konkurenční firmy.

Při optimalizaci webu raději spoléhejte na svá data, své procesy a svůj způsob prioritizace, protože to je jediný způsob, jak opravdu efektivně využívat AB testování.

Tomáš Sládeček

Tom Sládeček je CEO a optimalizátor konverzí v agentuře Bromelo. O způsobech jak zvyšovat obchodní výkonnost webových stránek píše na blogu o optimalizaci konverzí a ve volném čase hraje tenis nebo školí o CRO.

Nenechte si ujít

jak-vytvorit-web-PkS

5 nejzásadnějších chyb, kterým se vyhnout při tvorbě webu

alexander-fryc-1

Založení SRO nejlevněji a nejrychleji.

martin-chytry-web

Přehledně: Formáty venkovní reklamy, které byste měli znát

Právě vyšlo

Pro předplatitele
martina-jiraskova-web

Nejstarší kamenná prodejna v Česku | Martina Jirásková (Moser)

ales-skoupy-web

Nábor zaměstnanců do firmy bez HR oddělení | Aleš Skoupý (In creative)

tomas-malovec-web

Rozjezd nové firmy a vydělávání peněz od začátku | Tomáš Malovec (Born Digital)

Nejoblíbenější

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

vit-endler-2-web

Vít Endler (finGOOD.cz): Jak si vybudovat finanční nezávislost?

andrej-kiska-web

Andrej Kiska ml. (Credo Ventures): Jak uvažují investoři a čím je zaujmout?

simona-kijonkova-web

Simona Kijonková: Byznys Zásilkovny, budoucnost logistiky, úspěch v podnikání