Inzerce

Inzerce: Základní kroky ke vhodně vybaveným obchodním prostorám

Každý, kdo už někdy uvažoval nad vlastním podnikáním, se pravděpodobně zamyslel také nad možností vlastních prostor. Tato otázka se při prvních úvahách zdá na míle vzdálená, ale ze zkušenosti víme, že problematiku prostor není nejlepší odkládat a bagatelizovat.

Inzerce

V závislosti na tom, čemu se budeme při svém podnikání věnovat, bude potřeba vybrat co možná nejvhodnější prostor, který bude přesně odpovídat vašim potřebám a požadavkům.

Právě proto vám v tomto článku přinášíme základní pravidla, na něž byste si měli dávat pozor při výběru a vybavování svých nových prostor.

  1. Každé podnikání je něčím specifické, a proto musíte přesně vědět, v čem bude spočívat předmět vašeho podnikání. Snažte se přizpůsobit prostor svým potřebám hned na začátku, abyste tento krok nemuseli podnikat až „za pochodu“.
  2. Nepřeceňujte své potřeby. Existuje mnoho kreativních řešení jak využít na maximum i ty nejmenší a nejméně logické prostory, proto se při výběru držte střízlivých alternativ a ušetřené peníze investujte.
  3. Logické vybavení prodejen a obchodních prostor. Prostory budou kromě vašich služeb vaší druhou vizitkou. Přizpůsobte je směřování své společnosti a osobnosti, ale dbejte přitom na základní pravidla logického uspořádání prostoru. Pokud například zařizujete prodejnu a rádi byste ji odlišili a zařídili netradičně, nic vám nestojí v cestě. Snažte se však prostor nečlenit tak, aby vám v něm zákazníci bloudili. Cílem bývá zboží prodat, a ne udržet zákazníka co nejdéle v prodejně.
  4. Osvětlujte jak se patří. Duší každého prostoru je osvětlení. Pokud máte štěstí a disponujete prostory s dostatkem denního světla, máte napůl vyhráno. Ale ani v tomto případě nezahálejte, protože ani slunce nám vždy nemůže svítit, jak bychom chtěli. Buďte připraveni a dopřejte prostorům dostatek světla. V tomto kroku se budete muset rozhodnout, jaké pocity budete chtít vzbuzovat v zákaznících a zaměstnancích. Správně zvolené osvětlení dokáže prostoru dodat mimořádně osobitou atmosféru od úplně chladného dojmu až po téměř dokonalý pocit domova.
  5. Pokud jde o pocit z vašich prostor, důležitou součástí bude i správně zvolený personál. Ten sice nemá absolutně nic do činění, ale bude základním kamenem, na němž může vaše firma klidně i padnout. V tomto je těžké poskytnout univerzální radu, ale nejlepší je při výběru zaměstnanců dát na své pocity. Pokud vám člověk na pohovoru takříkajíc sedne, dejte mu šanci. Na základě něčeho jste si ho přece na pohovor pozvali. Pokud budete se zaměstnancem spokojeni, dejte mu to najevo. Pokud ne, udělejte totéž, a pokud nedokážete najít společnou řeč, rozlučte se s ním co nejdříve a neprotahujte to, pokud nemusíte.

Pokud teprve začínáte s podnikáním, víme, že vás čeká dlouhá cesta, ale v žádném případě to nevzdávejte a určitě si jednou budete děkovat za to, že jste si vybrali tento náročný, ale krásný chlebíček.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

jan-lastuvka-web

Čínská e-commerce: Co se z ní můžeme naučit? | Jan Laštůvka

Pro předplatitele
adam-neuberger-web

Kryptoměny: Jak fungují, jak probíhá těžba a kdy do nich investovat? | Adam Neuberger

petr-hudec-web

E-shopař youtuberem. Jak vytvořit nový byznys? | Petr Hudec (HuráMobil.cz)

Právě vyšlo

Pro předplatitele
martina-jiraskova-web

Nejstarší kamenná prodejna v Česku | Martina Jirásková (Moser)

ales-skoupy-web

Nábor zaměstnanců do firmy bez HR oddělení | Aleš Skoupý (In creative)

tomas-malovec-web

Rozjezd nové firmy a vydělávání peněz od začátku | Tomáš Malovec (Born Digital)

Nejoblíbenější

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

Komentáře

TOP obsah

andrej-kiska-web

Andrej Kiska ml. (Credo Ventures): Jak uvažují investoři a čím je zaujmout?

andrej-kiska-web

Jak získat investora a vybudovat úspěšný startup? | Andrej Kiska (Credo Ventures)

juraj-sutoris-web

Juraj Sutoris: Krach v podnikání, pád na dno, drogová závislost

jiri-hlavenka-web

Jiří Hlavenka: Začátky podnikání na českém internetu, (ne)úspěch inovací, nápady na podnikání