Inzerce

E-mail marketing e-shopu

Jak dělat e-mail marketing v e-commerce?

Inspirujte se, jak dělat e-mail marketing e-shopu. V tomto článku pro vás máme několik tipů a ukázek, jak můžete i vy přistoupit k e-mail marketingu a zvýšit jím tržby vašeho e-shopu. Článek jsme doplnili také našimi vybranými rozhovory, kterých tu najdete stovky. Neváhejte se tedy vzdělávat ve všem, co právě nyní potřebujete.

Co je e-mail marketing?

Z naší zkušenosti mnoho firem nechápe, co to vůbec e-mail marketing je. Považují ho za způsob, jak lidi doslova bombardovat naprosto nezajímavými a nerelevantními e-maily. Svým kontaktům potom posílají vše, co je napadne nebo co zrovna potřebují prodat či oznámit. Takový e-mail marketing ale příliš dobře nefunguje.

Pro nás je e-mail marketing velmi intimním nástrojem pro kontakt s vašimi zákazníky. Jen si to vezměte, vaše zprávy jim přijdou zničehonic přímo do e-mailové schránky. Zobrazí se jim mezi e-maily od jejich rodiny, přátel, kolegů či obchodních partnerů. Takový kontakt není jednoduchý už jen proto, že stačí kliknout na jedno tlačítko a váš e-mail bude smazaný. Nebo se ocitnete ve spamu.

E-mail marketing je pro nás v e-commerce především nástroj pro budování a udržování vztahu s vašimi zákazníky. Ten se vám povede budovat a udržovat tehdy, pokud jim budete zasílat vysoce relevantní, aktuální a ideálně personalizované zprávy. Vaše e-maily tak musí reagovat na potřeby vašich zákazníků a ideálně i reflektovat jejich historii s vaší firmou (např. co si u vás už nakoupili). Těžko prodáte mladé slečně pánské kalhoty nebo staršímu pánovi dudlík.

Inzerce

Jak dělat e-mail marketing?

Tvorba e-shopu je dnes především o datech. Pokud umíte data získávat, můžete se s nimi naučit i pracovat. Těmi daty myslíme zejména informace o vašich zákaznících – kdo jsou, jaká jsou jejich specifika a co u vás nakupovali. Čím podrobnější znalost vašich zákazníků budete mít, tím relevantnější e-maily jim budete moci zasílat.

V e-mailech byste rozhodně neměli jen prodávat.

Málokdo je zvědavý na obchodní nabídky, když se ráno u snídaně podívá do své schránky. Proto se zamyslete, o jaká sdělení by vaši zákazníci mohli mít zájem a co by je potěšilo.

Můžete jim třeba pomáhat s výběrem vhodných produktů či jejich používáním. Můžete je informovat o relevantních novinkách, případně jim pomoci s něčím, co pravděpodobně budou řešit.

E-mail marketing je vhodný využít i v situacích, kdy na vás zákazník zapomene. Můžete ho například informovat o opuštěném košíku. Velmi populární jsou i připomínky dalšího nákupu po určité době, kdy ten první nejspíš spotřeboval.

Poslechněte si další tipy pro váš e-mail marketing:

Inzerce

martina-cilkova-web

Nevyužité e-mailové adresy a rozjezd e-mail marketingu | Martina Cílková (Národní divadlo)

sm-neziskovky-web

E-mail marketing pro neziskovky | Lucie Hošková a Markéta Danišová

smartemailing-web

Livestream: Změna vlastníka firmy, financování podnikání, pověst na trhu, hodnoty ve firmě – SmartEmailing.cz

vojta-bulir-web

Vojta Bulíř (SmartEmailing.cz): E-mail marketing pro obsahové weby, případová studie Czech News Center

ondrej-preuss-gdpr-oz-web

GDPR: Co to je oprávněný zájem k užívání osobních údajů?

ondrej-preuss-lupinski-web

Marketér se ptá advokáta: Co e-shopy podceňují v GDPR?

ondrej-preuss-email-dukaz-web

E-mail jako důkaz. Uzná ho soud?

ondrej-preuss-gdpr-povinnosti-web

GDPR: Jaké povinnosti vám přináší a co znamenají pojmy přenositelnost, profilování a zabezpečený pověřenec?

tomas-panek-web

Tomáš Pánek: Marketing Emirates, e-mailingové strategie a jak rozjet kariéru marketéra

TOP obsah

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)

michael-rostock-poplar-web

Michael Rostock – Poplar: Vítězové a poražení v byznysu, předpoklady úspěchu, trendy pro startupy

carly-kirstenova-web

Carly Kirstenová aka Carrie Kirsten: Život úspěšné influencerky, cena za úspěch, přístup firem a fanoušků

daniel-kafka-web

Daniel Kafka (Fragile): 10 let budování agentury, vytváření firemní kultury, hledání odborníků na trhu práce