Inzerce

5 kroků k vlastní webové stránce: Návod pro začátečníky

Úspěšné podnikání na internetu jde ruku v ruce s vytvořením webové stránky nebo e-shopu.

Inzerce

Začněte podnikatelským plánem a stanovením cílů, které vám pomůže splnit právě váš web.

Jak si vytvořit vlastní web?

1. krok: Výběr vhodného jména webové stránky

Název vašeho webu, podnikání, služby nebo produktu by měl být snadno zapamatovatelný, stručný, jasný, výstižný a samozřejmě co nejkratší. Sepište si seznam klíčových slov, které vaše podnikání nejlépe vystihují, a zeptejte se i nezainteresovaných osob. Tak nejlépe zjistíte, který název bude nejvhodnější. Následně doporučujeme zakoupit si stejnou doménu.

2. krok: Hosting a CMS systém

Pro svou webovou stránku musíte najít vhodné ubytování. Samotné webové stránky nebo e-shop můžete vytvořit a kdykoliv aktualizovat v tzv. redakčním systému (z angl. CMS – Content Management System). Můžete si vybrat:

Open Source systém

Jak název napovídá, všichni uživatelé vidí zdrojový kód a mají do něj přístup. V praxi to znamená, že kdokoliv se může podílet na tvorbě a vývoji systému. Výhodou Open Source řešení je, že jsou zdarma. Nejpoužívanější redakční systém je WordPress. Je ideální zejména pro blogy, pro vytvoření e-shopu už budete potřebovat odborníka, který vám e-shop poskládá dle požadavků.

Další oblíbené systémy jsou Drupal a Joomla, ale ty už jsou určeny spíš pro zkušenější uživatele.

Nevýhody Open Source řešení:

  1. Poměrně časté bezpečnostní útoky směřující k získání citlivých údajů.
  2. Nemají oficiální zákaznickou podporu, pomoc můžete najít jedině na fórech.
  3. Finančně náročnější řešení. Počítejte s tím, že v souvislosti s GDPR budete muset investovat i do bezpečnostních doplňků.
  4. Stejně tak si připlatíte i za jakékoliv doplňkové služby nebo jejich aktualizace. Například za SSL certifikát, EET modul, který loni zkomplikoval život spoustě podnikatelů, různé platební brány nebo napojení na dopravce.

Closed Source redakční systém

V tomto případě má přístup ke zdrojovému kódu pouze autor daného řešení. Mezi 5 nejpoužívanějších closed CMS v ČR patří i ByznysWeb.cz a redakční systém FLOX.

Kromě spousty doplňkových funkcí, které v pravidelných updatech zdarma přibývají, je hlavní výhodou zákaznická podpora. Mezi další zajímavé výhody patří optimalizace pro mobily a tablety (tzv. responzivní design), spolehlivý cloud webhosting (odpadá nutnost hledat poskytovatele hostingu), free verze pro vlastní e-shop zdarma a webové stránky pro neziskové organizace a občanská sdružení zdarma.

3. krok: Přitažlivý a responzivní webdesign

Šablony (template) se postarají nejen o formu, barevnost a vhodné fonty písma, ale jsou navrženy tak, aby byl váš web responzivní. To znamená, že se automaticky přizpůsobí zařízení, na kterém je prohlížen. Vzhledem ke stále rostoucímu počtu mobilních vyhledávání je to pro úspěch vašeho podnikání nezbytné. Výhodou je, že šablony si dokážete upravit podle sebe. Můžete použít vlastní fotky, vložit své logo, upravit počet sloupců v patičce atd.

4. krok: Obsah a obsahový marketing

Při tvorbě obsahu na webové stránky a e-shop se vždy snažte zákazníkům nejen popsat své produkty a služby, ale zejména nabídnout jejich benefity, ukázat, jaký problém s jejich pomocí dokážete vyřešit. Vy totiž neprodáváte obyčejné spodní prádlo, oblečení a doplňky, vy prodáváte možnost dobře vypadat, být spokojen sám se sebou, prodáváte způsob, jak zakrýt nedostatky, zviditelnit přirozenou krásu, nebo možnosti, jak vyniknout v módní šedi.

K tomu potřebujete:

  • dokonale znát své produkty
  • a rovněž svou cílovou skupinu zákazníků.

Obsahový marketing je ideální nástroj pro budování vaší značky. Jeho cílem je vzbudit u potenciálních zákazníků touhu po vašich produktech nebo službě. Proto je potřeba šířit svůj obsah i na sociálních sítích, na blogu, přes sekci častých dotazů, v e-booku, newsletteru nebo nativní kampani.

5. krok: SEO a PPC

Oslovte své potenciální zákazníky napříč internetem. Zkoušejte, analyzujte a vyberte si ty nejefektivnější kanály a marketingové nástroje. Můžete začít třeba s Digitální garáží od Googlu nebo návody a sledováním blogů známých online agentur, případně blogů o podnikání na internetu.

Pokud vám to rozpočet dovolí a chcete mít 100% jistotu, že se vašemu podnikání na internetu bude dařit, svěřte se do rukou zkušených a certifikovaných odborníků.

Tak to vidíte, celý proces tvorby webové stránky nebo e-shopu zvládnete sami, třeba i ze svého obýváku. Stačí vám počítač, připojení na internet a případně základní znalosti Excelu. Pokud tomu nevěříte, otestujte si různé CMS systémy a porovnejte výhody a nevýhody jednotlivých řešení sami.

A nejlepší bude, když s tím začnete hned.

Zdroj/autor fotek: Byznysweb.cz

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

ales-skoupy-web

Nábor zaměstnanců do firmy bez HR oddělení | Aleš Skoupý (In creative)

marek-dvorak-web

Jak se dělá úspěšná videoreklama? | Marek Dvořák (Markusfilm)

martina-cilkova-web

Nevyužité e-mailové adresy a rozjezd e-mail marketingu | Martina Cílková (Národní divadlo)

Právě vyšlo

Pro předplatitele
martina-jiraskova-web

Nejstarší kamenná prodejna v Česku | Martina Jirásková (Moser)

tomas-malovec-web

Rozjezd nové firmy a vydělávání peněz od začátku | Tomáš Malovec (Born Digital)

david-brenner-web

SEO e-shopu jako hlavní zdroj objednávek? | David Brenner (Klenota.cz)

Nejoblíbenější

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

Komentáře

TOP obsah

josef-matejka-web

Josef Matějka (CZC.cz): Smysl života po prodeji firmy, zvládání stresu v podnikání, investice do technologií

tomas-malovec-web

Rozjezd nové firmy a vydělávání peněz od začátku | Tomáš Malovec (Born Digital)

martin-rozhon-1-web

Transakční ekonomika e-shopu: Jak na ni podle Martina Rozhoně?

martin-hausenblas-web

Livestream: Martin Hausenblas (ADLER): Strategie v podnikání, řízení firmy, zvládání krize